Мнений много, особенно последнее время.
течение очень стремительное, причем настолько, что скоро умрет, убив себя само, точнее его убьют интернет фанаты, качающие все и вся, что модно выглядит, отличается от старого, пусть даже и, фундаментально, целиком и полностью, стоит на этом "старом"...
Немного справки из википедии:
Though wonky music is united by the tendency to use unstable mid-range synths, every wonky music scene has its own specific traits in sound. American wonky scene is influenced by broken beat and jazz music and the music itself has organic feeling, while aquacrunk and Bristol wonky scenes are influenced by the sound of crunk music and instrumental grime/dubstep, respectively. Aquacrunk is also characterised by the slow rhythm, basslines, that are described as 'morphing', and the use of synths.
Wonky developed in various places around the world simultaneously. Flying Lotus and Starkey are two of the main proponents of the wonky sound in the USA. The American wonky sound has also been dubbed "street bass"
On the other side of the Atlantic, Glasgow in Scotland could be considered one of the birthplaces of the sound - with the Glasgow wonky sound also being dubbed 'aquacrunk', a term originating from Glaswegian wonky musician Rustie. Glasgow night Numbers local record shop Rub-a-dub. Labels like Wireblock, Stuff and Dress 2 Sweat are associated with the aquacrunk/wonky sound in Glasgow.
В принципе, ничего нового я для себя не нашел. мое отношение к этому - пока никакое.
знаю, на форуме есть люди, слушающие и определяющие для себя данный стиль как основной или пост-основной, частично разбирающиеся в этом и, что очень важно, имеющие желание писать об этом (читай: советовать). считаю, что тема
долгоиграющая и должна быть. я буду рад следить за обсуждением исполнителей данного направления в определенном месте, а не выхватывать кусками сие обсуждение в темах джаза, подземки, дабстепа и электроники. спасибо.